Напевне, невипадково найпопулярнішим видом мистецтва в буржуазному суспільстві є кіно. Инакше й бути не може в суспільстві, в якому стосунки між людьми постають у фантастичній формі стосунків між речами, коли речі спочатку відокремлюються від своїх хазяїв, а потім заступають їхнє місце. Речі репрезентують людей. Кіно — гра тіней, омана, містифікація, ілюзія (згадаймо, як на початку XX ст. — кіно тільки встигло народитися —його називали й кінематоґраф, й ілюзіон). Ілюзія ж є способом, у який працює капіталізм, зокрема в ідеолоґічній царині. Створення ілюзій — головне завдання ідеолоґії й кіно. Комерційне масове кіно робиться з кліше, обмеженого набору сценаріїв, розрахованих відразу на всі прошарки населення, яких кіно заохочує не до критичного сприйняття чи осмислення, а до примирення з дійсністю і пристосуванням до неї. Так, наприклад, пресловутий «щасливий кінець» (happy end) заохочує до пасивного споглядання: не треба хвилюватися чи — не дай боже! — діяти; все і так (без нас) буде добре. Комерційне кіно викликає інтенсивні емоційні переживання, виводячи глядачі з рівноваги, і активно експлуатує цей стан, контрабандою проносячи в залу та «продаючи» йому свій ідейний зміст. Цей зміст, хоча й замаскований під «загальнолюдські цінності» чи «вічні питання», насправді складається з штампів, видиме різноманіття яких вуалює уніфікований зміст вдягнених у них ідеолоґічних настанов. Кіно допомагає об’єднанню всього суспільства навколо буржуазних цінностей. Кіно — колискова для клясової свідомості. В умовах боротьби за геґемонію та необхідности пробудження клясової свідомости найкращим кіно є те, що «криво склеєне», через щілини якого проглядає його фальш, яке само себе коментувати й повсякчас нагадує глядачеві, що воно не справжнє, воно не дійсність, воно — ілюзія.
Рубрики
Найпопулярніші публікації
- Відповідь на питання: що таке просвітництво?
- Палестинське питання в перші повоєнні роки (1945—1947 рр.)
- Наймана праця і капітал
- Енгельс, Маркс і Ляссаль про неісторичні нації
- Ще до питання народніх комун в Китаї
- Од демократії до комунізму
- Україна irredenta
- До проблеми української економіки
- Марксизм за 120 хвилин
- Тарас Шевченко в світлі епохи
Останні коментарі
- Lenin Crew до Ленін як учений*
- Анонімний до Марксизм і філософія
- Василь до Про лозунг Сполучених Штатів Європи
- ivan до Відозва з приводу російського вторгнення на Вкраїну
- Сластёна до Луї Альтюссер: ідеолоґія й ідеолоґічні державні апарати
- «Радянський» колоніалізм. Думки щодо ревізії... до Причини голоду 1932-33 року
- «Радянський» колоніалізм. Думки щодо ревізії... до До проблеми української економіки
- Наймана праця і капітал до Наймана праця і капітал
- Чому варто поховати культ Степана Бандери до Українська національна революція і націоналістична реакція
- Andrij Zdorov до Питання російського колоніалізму в українській думці. Політична залежність, ідентичність та економічний розвиток*
- Vpered до Питання російського колоніалізму в українській думці. Політична залежність, ідентичність та економічний розвиток*
- Владислав до Питання російського колоніалізму в українській думці. Політична залежність, ідентичність та економічний розвиток*
- Roman Tisza до Іван Франко і марксизм
- Леонид Чухно до Іван Франко і марксизм
- Roman Tisza до Імперіялістична експансія Росії
Тематика
1917 1968 Ірляндія Італія Алжир Африка Африканська революція Голубничий Енґельс Китай Латинська Америка Люксембурґ Лєнін Мазлах Майстренко Маркс Маркузе Польща Росія СРСР США Скрипник Тарасов Тиса УКП УПА Україна Українська Комуністична партія Українська Повстанська Армія Українська революція Фанон Хоменко Шахрай більшовизм вибрані листи капіталізм колоніялізм комунізм література марксизм націонал-комунізм національне визволення національне питання неомарксизм поп-музика революція соціялізм сучасна музика український марксизм імперіялізм Ґрамші „Аутсайдер“ „Вперед“ „Всесвіт“ „В’язничні зошити“ „До хвилі“ „Літопис революції“ „західний марксизм“ „нова лівиця“ „третій світ“Архіви
- Вересень 2022
- Лютий 2022
- Грудень 2021
- Вересень 2021
- Квітень 2021
- Грудень 2020
- Вересень 2020
- Червень 2020
- Березень 2020
- Листопад 2019
- Липень 2019
- Лютий 2019
- Грудень 2018
- Жовтень 2018
- Травень 2018
- Березень 2018
- Лютий 2018
- Грудень 2017
- Листопад 2017
- Травень 2017
- Квітень 2017
- Березень 2017
- Лютий 2016
- Січень 2016
- Грудень 2015
- Листопад 2015
- Жовтень 2015
- Червень 2015
- Травень 2015
- Квітень 2015
- Березень 2015
- Лютий 2015
- Січень 2015
- Грудень 2014
- Листопад 2014
- Жовтень 2014
- Вересень 2014
- Червень 2014
- Травень 2014
- Квітень 2014
- Березень 2014
- Грудень 2013
- Листопад 2013
- Жовтень 2013
- Вересень 2013
- Березень 2013
- Лютий 2013
- Листопад 2012
- Жовтень 2012
- Вересень 2012
- Березень 2012
- Лютий 2012
- Січень 2012
- Грудень 2011
- Листопад 2011
- Жовтень 2011
- Вересень 2011
- Червень 2011
- Травень 2011
- Квітень 2011
- Березень 2011
- Лютий 2011
- Грудень 2010
- Листопад 2010
- Жовтень 2010
- Вересень 2010
- Червень 2010
- Травень 2010
- Квітень 2010
- Березень 2010
- Лютий 2010
- Січень 2010
- Грудень 2009
- Листопад 2009
- Жовтень 2009
- Вересень 2009
- Серпень 2009
- Липень 2009
- Червень 2009
- Травень 2009
- Квітень 2009
- Березень 2009
- Лютий 2009
0 Відповіді to “Кіно”